4 min čitanja

Oglašavanje: 10 trendova koji nas očekuju u 2021-oj

Featured Image

Oglašavanje na društvenim mrežama se stalno menja. Rastu nove ciljne grupe sa kojima se menja i ponašanje korisnika. Osim toga, tehničke mogućnosti za marketinške stručnjake se stalno razvijaju, dok su inovacije sve više praćene novim zakonima.

ko ostanete hladni na ovom uzbudljivom takmičarskom polju, steći ćete prednosti - pa se isplati pogledati trendove za 2021-u.

Oglašavanje na mrežama: mogućnosti se eksponencijalno povećavaju

Internet je značajno promenio korporativnu komunikaciju poslednjih godina. Ovo je posebno evidentno u velikom broju novih instrumenata koji omogućavaju kontakt i komunikaciju brenda sa ciljnom grupom.

I ovaj rast nikako ne stagnira. Umesto toga, svaka inovacija sama po sebi omogućuje brojne nove marketinške trikove. Ili drugačije rečeno: mogućnosti online oglašavanja nisu iscrpljene, naprotiv, postaju sve brojnije. U isto vreme, međutim, sve promene takođe pokazuju konstante. U nastavku možete pročitati šta možete očekivati u pogledu oglašavanja na mreži u 2021-oj.

 

1. Facebook: „Instagram Reels“   kao odgovor na TikTok

Već 2019. godine Facebook je testirao novu funkciju pod nazivom "Reels". Godine 2020. grupa je proširila svoju Instagram mrežu uključivanjem funkcije kratkog videa. Ova funkcija se može koristiti za otpremanje video zapisa od 15 sekundi, njihovo uređivanje i dodavanje filtera, zvukova i muzike .

Očigledno je na šta nova video funkcija podseća: TikTok. Ovim Facebook reaguje na brz uspeh Kineske mreže. Zato što nova funkcija nudi skoro tačno ono što korisnici cene kod TikToka - samo na platformi koju već poznaju.

Ovo otvara nove mogućnosti za vašu kompaniju: Svojoj ciljnoj grupi možete predstaviti izuzetno aktuelan format, ali koristite poznatog menadžera za oglašavanje sa Facebooka ili Instagrama . Format je takođe posebno pogodan za jednu vrstu mrežnog oglašavanja: Influencer marketing , koji bi trebao ostati relevantan za mlade ciljne grupe 2021.

 

2. Fokus na društvenim mrežama: „Nindo“ meri performanse uticaja

Ako želite da uskočite u marketinški uticaj, niste zakasnili. Naprotiv: alati koji pomažu da nastave da rastu i uspešni su.

Nedavno je postojala nova web stranica za zemlje nemačkog govornog područja pod nazivom Nindo, koja na jasan i prikupljen način prikazuje statistiku društvenih medija . Kompanije mogu videti koje su teme u trendu i na brzinu pronaći doseg, sadržaj i broj uspeha kanala na društvenim medijima. Ovo je posebno korisno pri planiranju kampanja i istraživanju relevantnih uticajnih osoba.

Sajt je razvio tim koji vodi Rezo , jedan od najuspešnijih YouTube-a u Nemačkoj. To nije prvi alat koji omogućava dublji uvid u procese društvenih medija. Zbog jasnosti i specijalizacije za nemačko govorno područje jedinstven je.

Uz web stranicu, razvoj u poslednjih nekoliko godina se konsoliduje: Iako se marketing uticaja dugo smatrao kratkotrajnim trendom, sada je postao sastavni deo miksa Internet marketinga. Sada Nindo može pomoći vašoj kompaniji da monetizuje meru i proceni je u brojkama .

 

3. Marketing na pretraživačima: SEO se i dalje fokusira na sadržaj

Prošli su dani kada se sve radilo o ključnim rečima i vezama da biste dobili dobar plasman u rezultatima pretraživača. Sadržaj je bitan danas. Za 2021. godinu je za očekivati da će Google algoritam uključiti kvalitet sadržaja stranice u procenu još više nego ranije.

Umesto indeksiranja ključnih reči, algoritam sve više može semantički "razmišljati" . Godine 2021. verovatno će moći još bolje da proceni da li je sadržaj zaista prilagođen korisnicima. Stoga je od suštinske važnosti da se brend pozicionira na mreži sa relevantnim sadržajem. Publikacije bi zaista trebale biti savetodavne, informativne i zabavne i korisnicima nuditi stvarnu dodatnu vrednost.

 

4. SEA: Da li je cena po kliku zastarela?

Mrežni trgovci u kompanijama godinama rade na smanjenju cene po kliku Google-ih oglasa. Međutim, optimizacija iznosa sa kojim se pretraživač plaća, na primer prosleđivanjem korisnika na njihovu veb stranicu, postala je zastarela u mnogim oblastima, smatraju stručnjaci. Čini se da je to rezultat prirodnog razvoja: Zahtevi CPC-a su sada na teoretskom maksimumu ekonomske efikasnosti, što znači da u nekom trenutku više nije moguća značajna optimizacija .

Stoga cilj neće biti kupovina svakog kupca na Google-u, već u najboljem slučaju jednom platiti, a zatim dugoročno vezati korisnike za brend - barem za kompanije koje su već oglašavanje na pretraživaču dugo ulaže.

U idealnom slučaju, stvorićete sinergijske efekte između kampanja za plaćenu pretragu i drugih marketinških kanala: na primer, učvršćivanjem poverenja u svoj brend dobrim sadržajem nakon što ste korisnike usmerili na njega ciljanim oglašavanjem.

 

5. Da li zato Google Ads postaje nevažan?

Ne. Ali sam Google takođe menja svoju strategiju: Grupa planira rast prodaje u aplikaciji Google mape prvenstveno putem youtube oglasa ili novih usluga, kao što je tzv. Integracija izdavača u oblasti oglasa na Google mapama.

Dakle, potrebni su menadžeri kampanja koji mogu žonglirati s brojevima različitih formata oglasa, ali istovremeno shvatiti važnost smislenog i relevantnog sadržaja 2021. oni će uspešno pozicionirati svoju kompaniju putem oglašavanja na mreži.

 

6. Affiliate Marketing: Trend praćenja prve strane

Industrija Affiliate (pridruženog) marketinga neprestano raste i nastavlja da bude važan deo miksa Online marketinga brojnih kompanija.

Međutim, industrija se takođe mora suočiti sa pravnom situacijom koja se stalno razvija po pitanju zaštite podataka. Stoga će najvažniji razvoj događaja biti to što se sve više operatora web lokacija mora baviti praćenjem od prve strane- tj. Koncentracijom na kolačiće koji se prikupljaju putem njihove sopstvene web stranice, a ne pružaju ih nezavisni provajderi .

I ne samo kroz zakone, već i kroz  povećanje svesti o zaštiti podataka korisnika koji postavljaju sve više postavki privatnosti - uglavnom na štetu kolačića trećih strana.

Tako da ima smisla u budućnosti da se više oslanjaju na sopstveno praćenje. Čak i ako implementacija na vašoj web stranici oduzima malo više vremena, na kraju prednosti nadmašuju prednosti. Ovo uključuje bolju kontrolu nad podacima, kao i pravilno rukovanje privatnošću korisnika, što stvara poverenje u vašu kompaniju.

 

7. Lični sadržaj uprkos automatizaciji? Marketing putem e-pošte pokazuje kako se to radi

Činjenica da su podaci adut u marketingu evidentna je i u drugim disciplinama online oglašavanja, na primer u marketingu putem e-pošte. Svako ko zna kako da koristi sve veću količinu podataka ovde stvara poseban balansni čin : automatizaciju marketinga, iako lični sadržaj privlači klijente tačno tamo gde se nalaze na njihovom putu do korisnika.

To omogućavaju sistemi za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), koji nude kompanijama sve više mogućnosti individualnog dizajniranja biltena i na taj način ih prilagođavaju svojim primaocima . Ponašanje korisnika sve više određuje početak i tok pojedinačnih kampanja - koje su potpuno automatizovane odgovarajućim alatima i nude sve složenije opcije za odgovor korisnicima.

 

8. AleXa, povećaj mi prodaju!

Najveće digitalne korporacije trenutno se takmiče u razvoju svojih glasovnih asistenata. Ne misli se samo na Google pomoćnika ili Alexa, već i na glasovne pretrage koje su integrisane u pametne telefone. Korisnici prihvataju i partnere za digitalne razgovore: 2020. godine 60 odsto svih Nemaca je već koristilo uređaj pomoću glasovne kontrole.

Zbog toga će za kompanije biti od velike važnosti da optimizuju svoj mrežni sadržaj i u pogledu glasovnih pretraga. Glavni fokus će biti na jednostavnim tekstovima, dobro strukturiranim sadržajima i mobilnoj optimizaciji - stvarima koje su oduvek bile važne, ali postaju još relevantnije zbog brzog razvoja glasovnih pomoćnika.

 

9. Reč „Virusni marketing“: I dalje je trend?

Koja kompanija ne sanja o jednom postu ili video zapisu koji dopire do miliona ljudi i prenosi svoju marketinšku poruku u svet. Ali da li je to zaista ključ uspeha? To se bar može sumnjati. Čak i ako je doseg viralnih kampanja neprocenjiv - u moru sadržaja čak i virusna kampanja može brzo da prođe, jer sam domet nije dovoljan.

Stoga bi posebno za mala i srednja preduzeća moglo biti smislenije baviti se sadržajem koji zahteva dužu pažnju kupaca. Zapitajte se šta motiviše vašu ciljnu grupu da se smeje, sluša ili informiše . Na osnovu toga, možete da kreirate vredan sadržaj umesto da pokušate da postignete hit. Ako isečak sadržaja postane viralni iz dobro osmišljene strategije - tim bolje.

 

10. Sadržaj je (još uvek) kralj

Mnogi od navedenih primjera pokazuju: Ono što se na kraju računa je vredan sadržaj . Zato integrišite sadržajni marketing u svoju strategiju i u sledećem koraku razmislite o razvoju i trendovima koje možete koristiti za sebe.

Bez obzira na to koji se novi mediji, formati, alati i trendovi pojavljuju: samo oni koji drže na oku svoju ciljnu grupu i razumeju put njihovih klijenata mogu započeti na pravim mestima i pretvoriti trendove za 2021. u stvarnu konkurentsku prednost.