SEO se stalno menja. Google često donosi nekoliko ažuriranja godišnje i na taj način, između ostalog, menja faktore rangiranja. Iz tog razloga SEO optimizatori moraju uvek biti ažurni i stalno informisati, testirati i prilagođavati strategije kako bi ostali relevantni.
Često se pojavljuju mitovi o SEO-u koji nisu ili su samo delimično tačni i mogu naštetiti vašem rangiranju. U ovom postu ću vam pokazati 5 SEO mitova koje biste apsolutno trebali izbegavati u 2020-oj.
Mit # 1: "Više veza je bolje od više sadržaja."
Ranije je što više veza bilo uključeno u web stranice bez brige o ovlašćenjima domena. Kao rezultat toga, web lokacija je bolje rangirana. Ovo se promenilo od objavljivanja Google ažuriranja pod nazivom "Pingvin 2.0" u maju 2013. Kvalitet veza je ispred količine.
Često se operateri web stranica pitaju sledeće pitanje: "Trebam li ulagati u izgradnju veza ili u sadržaj?" Jedno je jasno, kvalitetne veze povećavaju autoritet vaše web stranice. Međutim, ako imate budžet, savetujem vam da se usredsredite na stvaranje visokokvalitetnog sadržaja.
Raznovrsni sadržaj koji nudi dodatnu vrednost i sadrži korisne veze do relevantnih stranica vredi više od same izgradnje veza. Osim toga, dobar sadržaj se može koristiti za ulazni marketing. Kao informativan post na blogu, za generaciju potencijalnih klijenata ili čak kao post za goste i sadržaj za druge web stranice. To znači da će dobar sadržaj vremenom dovesti do dodatnih veza.
Mit # 2: "Meta opisi imaju veliki uticaj na rangiranje."
Meta opisi su HTML atributi koji ukratko opisuju sadržaj web lokacije. 2009. Google je najavio da su meta opisi i uključeni meta ključne reči nemaju uticaja na rangiranje .
Iako meta opisi ne utiču na rangiranje, oni su važni faktori za dobru C stopu proboja . Dobar meta opis pomaže da se istaknete od konkurencije i povećate stopu klikova na sopstveni organski rezultat. Bing i drugi pretraživači potvrdili su da stopa učestalosti klikova direktno utiče na uticaj algoritma za rangiranje. Google do sada nije želeo da da jasan odgovor.
Mit # 3: "KeYWord-O optimizacija je ključ dobrog SEO-a."
Kao i u drugim SEO disciplinama, pravila optimizacije ključnih reči nekada su bila drugačija nego što su danas. U to vreme bilo je dovoljno optimizovati sadržaj za tačno podudaranje željene ključne reči kako bi se za nju rangirali. Ali pošto je Google RankBrain , algoritam mašinskog učenja, više ne funkcioniše.
RankBrain koristi veštačku inteligenciju i matematičke obrasce kako bi pomogao u pronalaženju upita za pretragu. Od ažuriranja Kolibri u 2013. godini, RankBrain je takođe sve više koristio semantičku pretragu za bolje razumevanje sve dužih i složenijih upita za pretragu.
Tradicionalni pogled na ključne reči postaje sve zamagljeniji. Više nije dovoljno fokusirati se na 10-20 glavnih ključnih reči da biste ih rangirali. Danas je potrebno uključiti stotine varijacija dugačkog repa. Isto važi i ovde: Kvalitet nad količinom.
Mit # 4: „Moja Web lokacija ne mora nužno biti optimizovana za mobilne uređaje.“
Jeste li ikada čuli za "Mobilegeddon" ?
Citat sa Vikipedije: "Mobilegeddon je ažuriranje algoritma koji je Google sproveo 21. aprila 2015. godine, sa kojim su web lokacije prilagođene mobilnim uređajima preferirane u organskim rezultatima pretrage i prema tome rangirane više od drugih. „Mobilegeddon“ je reč u koferu sastavljena od „mobile“ i „Armageddon“ za ilustraciju drastičnih efekata. “
2017. je 2017. godine preuzeo promet sa mobilnih web stranica desktop saobraćaj po prvi put u istoriji. Prema Google-u, od 1. jula 2019. prvo indeksiranje za mobilne uređaje postaće standard za sve aktivirane nove web stranice. U budućnosti će Googlebot prvenstveno pretraživati veb stranice pomoću agenta za pametne telefone.
Svi ovi događaji pokazuju da je mobilna optimizacija web stranica važnija nego ikad. Osim toga, Google je veoma otvoren po pitanju važnosti teme.
Mit br. 5: "Glasovna pretraga nije ništa drugo nego san budućnosti."
Pozivanje glasovne pretrage samo trendom bilo bi više nego nemarno. Prošle godine, Google i Amazon predstavili su ili potpuno novu ili novu verziju svog pametnog glasovnog pomoćnika na tržištu. U međuvremenu, Facebook radi na svom, pametnom Facebook pomoćnik za jezik.
Čak i pre pametnih verzija, postojali su glasovni pomoćnici sa Siri, Alexa, Cortanom i Google pomoćnikom koji su mogli da nam pišu beleške, stvaraju stavke u kalendaru ili započinju web pretragu. Izveštaj o spremnosti za glasovnu pretragu 2019 sa sajta uberall pokazuje da je približno 10% ispitanika koristite glasovnu pretragu svakodnevno. Na kraju krajeva, 11% koristi glasovno pretraživanje najmanje jednom nedeljno. Ovi brojevi će se verovatno znatno popraviti u narednih nekoliko godina.
Što pre počnete sa optimizacijom za glasovno pretraživanje, to bolje.