3 min čitanja

Kako radi pretraživač?

Featured Image

SEO funkcioniše tako što optimizuje sadržaj web lokacije, sprovodi istraživanje ključnih reči i zarađuje inbound veze kako bi povećao rangiranje tog sadržaja i vidljivost web lokacije.
Vidljivost je najkritičniji aspekt SEO-a; 'zero moment' kada sve počinje.

Ali, kako funkcionišu pretraživači? Oni rade tri stvari:

  1. Crawling – Praćenje veza za otkrivanje najvažnijih stranica na webu
  2. Indexing – Čuvanje informacija o svim preuzetim stranicama za kasnije preuzimanje
  3. Ranking – Određivanje o čemu se radi na svakoj stranici i kako treba da se rangira za relevantne upite

    Crawling-Indexing-Ranking

Crawling

Crawling je proces kroz koji pretraživač pretražuje sadržaj na svetskoj mreži: stare i nove web stranice, članke, listove proizvoda, slike, linkove itd.

Google ima male programe koji se zovu GoogleBots. Zovemo ih i crawlers ili spiders. Pretraživači koriste popisivače putem određenih algoritama, odlučuju koje web-sajtove da skeniraju i koliko često, raspoređujući takozvani budžet za indeksiranje.

GoogleBotovi u početku preuzimaju samo nekoliko web stranica, ali zatim prate veze na tim web stranicama da biste pronašli nove stranice. Zato su povratne veze (backlinks) toliko važne za web lokaciju – tako indekseri otkrivaju nove stranice. Prelaskom sa jedne stranice na drugu, otkrivanjem novih veza i popisivanjem po njima, GoogleBots mogu da otkriju milijarde web stranica na internetu kako bi ih dodali u Google-ovu bazu podataka.

Ova akcija je kritična za SEO jer je to trenutak kada pretraživač otkriva broj i kvalitet konekcija stranice, kako dolaznih tako i odlaznih.

Prvi korak je da saznate koje stranice postoje na webu. Kada Google otkrije URL stranice, on posećuje ili popisuje stranicu da bi saznao šta se na njoj nalazi. Google prikazuje stranicu i analizira tekstualni i netekstualni sadržaj i ukupni vizuelni izgled da bi odlučio gde se može pojaviti u rezultatima pretrage.

Da biste poboljšali crawling na sajtu:

  • Proverite da li Google može da dođe do stranica na vašem sajtu i da li izgledaju ispravno. (Mogu da vidite sve slike i druge elemente stranice)
  • Ako ste napravili ili ažurirali jednu stranicu, možete da pošaljete pojedinačni URL Google-u. Da biste istovremeno obavestili Google o velikom broju novih ili ažuriranih stranica, koristite mapu sajta.
  • Ako tražite od Google-a da popiše samo jednu stranicu, neka bude vaša početna stranica.
  • Neka vaša stranica bude povezana sa drugom stranicom za koju Google već zna.

⭐Važno  

Google ne prihvata plaćanje za češće popisivanje sajta ili za viši rang. Ako vam neko kaže drugačije, greši. 

 

Indexing

Sada pređimo na indeksiranje. Kada izdvoji sadržaj stranice, popisivač će ga staviti u indeks posećenih stranica i organizovati sve informacije. Informacije se zatim koriste za merenje relevantnosti stranice u poređenju sa sličnim stranicama.

Index možete zamisliti kao veoma veliku bazu podataka koja sadrži sve web stranice na Internetu koje je pretraživač pronašao ili ogromnu Digitalnu biblioteku sa svim stranicama koje su GoogleBotovi otkrili.

database-schema-gab01fc312_640

Google analizira sadržaj stranice, katalogizuje slike i video datoteke ugrađene na stranici i na drugi način pokušava da razume stranicu. Ove informacije se čuvaju u Google indeksu, ogromnoj bazi podataka koja se čuva u mnogim računarima.

Da biste poboljšali indeksiranje stranice:

  • Kreirajte kratke, smislene naslove stranica.
  • Koristite naslove stranica koji prenose temu stranice.
  • Koristite tekst umesto slika za prenošenje sadržaja. (Označite svoj video i slike alternativnim tekstom i drugim atributima po potrebi)

⭐Važno

Ako želite da vidite koliko je vaših web stranica trenutno indeksirano, samo koristite ovaj operator pretrage:

site:w-em.com

Screenshot 2022-01-12 at 10.25.09

 

Serving (ranking)

Kako pretraživači obezbeđuju da kada neko unese upit u traku za pretragu, zauzvrat dobije relevantne rezultate?
Taj proces je poznat kao rangiranje ili poređanje rezultata pretrage prema najrelevantnijem prema najmanje relevantnom za određeni upit.

feedback-g2b6f8338e_640

Ovo je ono što pretraživači koriste da bi odredili gde će postaviti određenu web stranicu u SERP.

SERP je mesto gde SEO konsultant može da pokaže svojim klijentima rezultate svog rada. Kada korisnik unese ključnu reč za pretragu, pretraživač će u svom indeksu pretražiti stranice koje odgovaraju upitu za pretragu.

Kada korisnik unese upit, Google pokušava da pronađe najrelevantniji odgovor iz svog indeksa na osnovu mnogih faktora. Google pokušava da odredi najkvalitetnije odgovore i uzme u obzir druga razmatranja koja će pružiti najbolje korisničko iskustvo i najprikladniji odgovor, uzimajući u obzir stvari kao što su lokacija korisnika, jezik i uređaj (računar ili telefon).

Da biste poboljšali svoje serviranje i rangiranje:

  • Neka vaša stranica bude brza za učitavanje i prilagođena mobilnim uređajima.
  • Stavite koristan sadržaj na svoju stranicu i održavajte ga ažuriranim.
  • Pročitajte više saveta i najboljih praksi u Google SEO starter guide.

Rezime

Pretraživači izgledaju tako jednostavni: unesite upit u okvir za pretragu i rezultati će se prikazati. Ali ovo trenutno zadovoljstvo pokreće složen skup procesa iza scene koji pomažu da se identifikuju najrelevantniji podaci krajnjem korisniku, tako da ona može da radi stvari kao što je pronalaženje recepta, istraživanje proizvoda ili odgovor na svoje pitanje.

Poznavanje osnovnih principa crawling, indexing and ranking-a pomaže vlasnicima web lokacija da bolje podese svoje sajtove kako bi pretraživačima olakšali čitanje i razumevanje i da ih bolje usmere na prave rezultate pretrage.