2 min čitanja

SEO optimizacija za Online prodavnice

Featured Image

 Broj i raznolikost online prodavnica je ogroman, kao i konkurencija. Rezultat: dobar Google rang može biti presudan za uspeh prodavnica. U ovom članku ćemo vam pokazati kako možete optimizovati svoju prodavnicu posebno za pretraživače.

Istraživanje ključnih reči kao osnova vaše optimizacije

Kada potencijalni kupci upišu upit u Google-ovo polje za pretragu, očekuju određeni rezultat. Razumevanje ovih očekivanja i isporuka odgovarajućeg sadržaja je srž SEO-a.

Zbog toga je od pomoći istraživanje ključnih reči odmah na početku. Govori vam tačan izraz koji vaši klijenti traže i omogućava izvođenje zaključaka o nameri pretraživanja. Na primer, ako korisnici unesu „kupite svećnjak“ na Google-u, velika je verovatnoća da zaista žele da kupe svećnjak. S druge strane, sa „cenama svećnjaka“ ili „idejama za ukrašavanje svećnjaka“ žele više informacija ili inspiracije.

Prve ideje o ključnim rečima možete dobiti ako sami unesete ključne reči u Google. Funkcija automatskog dovršavanja će vam tada prikazati srodne pretrage. 

 

SEO tekstovi - pravi sadržaj za vašu prodavnicu

Čim budete imali pregled relevantnih upita za pretragu , možete napisati tekst za svoju prodavnicu. Svaka stranica treba biti optimizovana za drugu ključnu reč. Da biste to uradili, stavite ga u naslov H1 i najmanje jedan naslov H2, kao i u tekući tekst. Osim toga, ima smisla uključiti ključnu reč u meta naslov i meta opis - manje radi rangiranja nego za povećanje stope klikova u rezultatima pretrage.

Međutim, pazite da u svoje tekstove ne uključite previše ključnih reči. Iznad svega, oni bi trebali biti korisni i zanimljivi za čitaoce i lako ih shvatiti.

U mnogim online prodavnicama proizvodi se nude u nekoliko verzija, koje zatim imaju svoje stranice prodavnice. Tekstovi na ovim stranicama su obično vrlo slični ili čak identični. To može dovesti do problema jer Google ne zna koju bi varijantu proizvoda trebao prikazati u rezultatima pretraživanja (SERP-ovi): pleteni džemper u crvenoj, plavoj ili zelenoj boji? U najgorem slučaju, nijedna verzija neće biti rangirana na prvoj stranici.

Problem je lakše rešiti postavljanjem Kanonskih oznaka. Oni Google-u daju nagoveštaj koju varijantu proizvoda više volite i želeli biste da je vidite u SERP-ovima. Google zanemaruje sve ostale. Kratka uputstva o tome kako to učiniti možete pronaći u našem članku o duplikatu sadržaja pod ključnom reči „Kanonička oznaka“.

Kako optimizovati slike

Takođe možete optimizovati slike u vašoj radnji za pretraživače. Ovo poboljšava vašu vidljivost u pretraživanju slika, ali takođe može imati pozitivan uticaj na vaš rang u standardnoj pretrazi. Kako to učiniti:

  1. Pre postavljanja, uverite se da vaša slika nije prevelika. Pokušajte da veličina datoteke bude ispod 200 kilobajta - jer veoma velike slike mogu uticati na brzinu učitavanja vaše prodavnice.
  2. Dodelite smisleno ime datoteci pre otpremanja. Umesto 38392.JPEG, nazovite svoju fotografiju, na primer, blau-strickpullover.jpeg. Najbolje je da ovde ponovo upotrebite odgovarajuću ključnu reč.
  3. Nakon otpremanja, dajte slici naslov koji sadrži ključnu reč.
  4. Napišite kratak opis onoga što se može videti na slici u polje "Alttext" ili "Alt-Tag". Ovde možete uključiti i ključnu reč.

Tekstovi za stranicu kategorije

Stranice sa kategorijama vaše prodavnice pružaju korisnicima pregled vaše ponude i među najvažnijim su kontaktima. Zato Google generalno voli da ih prikazuje u SERP-ovima.

Iskoristite ovo ne samo optimizacijom stranica proizvoda, već i pisanjem tekstova sa relevantnim ključnim rečima za stranice kategorija i SEO-om za slike.

Osim ovih mjera, glavni cilj je ponuditi svojim klijentima najbolje moguće korisničko iskustvo. Ovo uključuje, na primer, razumno sortiranje vaših proizvoda i isticanje bestselera. Takođe je korisna funkcija filtriranja pomoću koje kupci mogu da traže određene proizvode ili promenljive kao što su veličina ili boja. Na stranicama kategorija takođe ima mesta za svedočenja i ocene kupaca.

Nije potrebno spominjati da se stranice brzo učitavaju i da se mogu bez problema koristiti na mobilnim uređajima.

 


U prvom planu prilagođenost korisnicima

Postoje brojne mere koje možete preduzeti da biste što bolje napredovali u Google-ovim rezultatima pretrage: pisanje SEO tekstova, SEO za slike ili optimizaciju brzine učitavanja.

Na kraju, međutim, ne radi se o pisanju što je moguće više ključnih reči na stranice proizvoda i kategorija ili o gubljenju u tehničkim prepirkama. Umesto toga, važno je da svojim klijentima ponudite odlično opšte korisničko iskustvo.

Ako se u svojoj prodavnici osećate ugodno, ostanite tamo duže vreme, komunicirajte sa stranicama i na taj način šaljite pozitivne korisničke signale Google-u. Na ovaj način zadovoljni klijenti ne utiču samo na vašu prodaju, već i na vaše rangiranje i vidljivost.

11 min čitanja

Budućnost bez kolačića

Iako su savremeni web pregledači dozvolili korisniku da neko vreme onemogući kolačiće trećih strana, Google-ovo...

2 min čitanja

BGH je odlučio: Banner kolačić sa dugmetom „ok“ više nije dovoljan

Sada su sudovi jednoglasni: prvo je presudio ESP, sada i BGH. Došli su do odluke da je operaterima web lokacija...

3 min čitanja

5 najboljih SEO mitova koje treba izbegavati u 2020-oj

SEO se stalno menja. Google često donosi nekoliko ažuriranja godišnje i na taj način, između ostalog, menja faktore...