Šta je Google analitika i zašto je važna?
Google Analytics je besplatni servis kompanije Google koji pruža uvid u analitiku nekog sajta, odnosno koji prikuplja podatke o posetama sajtu kao i...
SEO funkcioniše tako što optimizuje sadržaj web lokacije, sprovodi istraživanje ključnih reči i zarađuje inbound veze kako bi povećao rangiranje tog sadržaja i vidljivost web lokacije.
Vidljivost je najkritičniji aspekt SEO-a; 'zero moment' kada sve počinje.
Ali, kako funkcionišu pretraživači? Oni rade tri stvari:
Crawling je proces kroz koji pretraživač pretražuje sadržaj na svetskoj mreži: stare i nove web stranice, članke, listove proizvoda, slike, linkove itd.
Google ima male programe koji se zovu GoogleBots. Zovemo ih i crawlers ili spiders. Pretraživači koriste popisivače putem određenih algoritama, odlučuju koje web-sajtove da skeniraju i koliko često, raspoređujući takozvani budžet za indeksiranje.
GoogleBotovi u početku preuzimaju samo nekoliko web stranica, ali zatim prate veze na tim web stranicama da biste pronašli nove stranice. Zato su povratne veze (backlinks) toliko važne za web lokaciju – tako indekseri otkrivaju nove stranice. Prelaskom sa jedne stranice na drugu, otkrivanjem novih veza i popisivanjem po njima, GoogleBots mogu da otkriju milijarde web stranica na internetu kako bi ih dodali u Google-ovu bazu podataka.
Ova akcija je kritična za SEO jer je to trenutak kada pretraživač otkriva broj i kvalitet konekcija stranice, kako dolaznih tako i odlaznih.
Prvi korak je da saznate koje stranice postoje na webu. Kada Google otkrije URL stranice, on posećuje ili popisuje stranicu da bi saznao šta se na njoj nalazi. Google prikazuje stranicu i analizira tekstualni i netekstualni sadržaj i ukupni vizuelni izgled da bi odlučio gde se može pojaviti u rezultatima pretrage.
Da biste poboljšali crawling na sajtu:
Google ne prihvata plaćanje za češće popisivanje sajta ili za viši rang. Ako vam neko kaže drugačije, greši.
Sada pređimo na indeksiranje. Kada izdvoji sadržaj stranice, popisivač će ga staviti u indeks posećenih stranica i organizovati sve informacije. Informacije se zatim koriste za merenje relevantnosti stranice u poređenju sa sličnim stranicama.
Index možete zamisliti kao veoma veliku bazu podataka koja sadrži sve web stranice na Internetu koje je pretraživač pronašao ili ogromnu Digitalnu biblioteku sa svim stranicama koje su GoogleBotovi otkrili.
Google analizira sadržaj stranice, katalogizuje slike i video datoteke ugrađene na stranici i na drugi način pokušava da razume stranicu. Ove informacije se čuvaju u Google indeksu, ogromnoj bazi podataka koja se čuva u mnogim računarima.
Da biste poboljšali indeksiranje stranice:
Ako želite da vidite koliko je vaših web stranica trenutno indeksirano, samo koristite ovaj operator pretrage:
site:w-em.com
Kako pretraživači obezbeđuju da kada neko unese upit u traku za pretragu, zauzvrat dobije relevantne rezultate?
Taj proces je poznat kao rangiranje ili poređanje rezultata pretrage prema najrelevantnijem prema najmanje relevantnom za određeni upit.
Ovo je ono što pretraživači koriste da bi odredili gde će postaviti određenu web stranicu u SERP.
SERP je mesto gde SEO konsultant može da pokaže svojim klijentima rezultate svog rada. Kada korisnik unese ključnu reč za pretragu, pretraživač će u svom indeksu pretražiti stranice koje odgovaraju upitu za pretragu.
Kada korisnik unese upit, Google pokušava da pronađe najrelevantniji odgovor iz svog indeksa na osnovu mnogih faktora. Google pokušava da odredi najkvalitetnije odgovore i uzme u obzir druga razmatranja koja će pružiti najbolje korisničko iskustvo i najprikladniji odgovor, uzimajući u obzir stvari kao što su lokacija korisnika, jezik i uređaj (računar ili telefon).
Da biste poboljšali svoje serviranje i rangiranje:
Pretraživači izgledaju tako jednostavni: unesite upit u okvir za pretragu i rezultati će se prikazati. Ali ovo trenutno zadovoljstvo pokreće složen skup procesa iza scene koji pomažu da se identifikuju najrelevantniji podaci krajnjem korisniku, tako da ona može da radi stvari kao što je pronalaženje recepta, istraživanje proizvoda ili odgovor na svoje pitanje.
Poznavanje osnovnih principa crawling, indexing and ranking-a pomaže vlasnicima web lokacija da bolje podese svoje sajtove kako bi pretraživačima olakšali čitanje i razumevanje i da ih bolje usmere na prave rezultate pretrage.
Google Analytics je besplatni servis kompanije Google koji pruža uvid u analitiku nekog sajta, odnosno koji prikuplja podatke o posetama sajtu kao i...
Google kupovina postala je sastavni deo miksa marketinga na mreži. Ali to ne znači da je funkcija važna samo za online prodavnice. Budući da...
Oglašavanje na društvenim mrežama se stalno menja. Rastu nove ciljne grupe sa kojima se menja i ponašanje korisnika. Osim toga, tehničke mogućnosti...