3 min čitanja

Vodič za Google kupovinu

Featured Image

Google kupovina postala je sastavni deo miksa marketinga na mreži. Ali to ne znači da je funkcija važna samo za online prodavnice. Budući da stacionarna maloprodaja takođe može imati koristi od formata. Ovde pročitajte kako da podesite funkciju i koje vam opcije nakon toga ostaju otvorene.

Brzo podešavanje za dobre performanse: Kako funkcioniše Google kupovina?

Google kupovina je deo Google Ads sistema za oglašavanje. Za razliku od sistemskih usluga koje ste možda već upoznali, na Google kupovinu ne postavljate fiksne tekstualne ili slikovne oglase. Umesto toga, delite standardizovane podatke iz vaše online prodavnice sa Google -om. Pretraživač koristi ovo kao osnovu za oglase za proizvode, koji se sastoje od slike, cene, troškova isporuke i imena prodavca.

Na kraju, Google možete koristiti kao tržište u e-trgovini. Na ovaj način možete skrenuti pažnju na svoju ponudu čak i pre nego što korisnici posebno traže vašu prodavnicu. Ako je ubedljivo, korisnici slete na vašu veb lokaciju klikom na proizvod. Ovo zauzvrat rezultira većim brojem klikova, a idealno je i prodajom.

google-shopping-anzeige-2Izvor: Google Shopping

Podesite Google kupovinu

Da biste mogli da koristite Google kupovinu, morate da se prijavite u Merchant Center . Da biste to uradili, potrebni su vam Google nalog i Ads nalog, koji se oba mogu brzo postaviti. Zatim morate preduzeti još samo nekoliko koraka:

  1. Potvrdite i zatražite URL veb lokacije: Da biste mogli da koristite programe u Merchant Center -u, Google zahteva potvrdu vašeg URL -a . U osnovi to znači: dokazujete da ste vlasnik stranice, a zatim birate jednu od četiri opcije za povezivanje Googlea sa vašom veb stranicom tako da kasnije može koristiti podatke za reklamiranje proizvoda.

  2. Poveži sa Ads nalogom: U sledećem koraku Google povezuje Merchant Center sa vašim Ads nalogom. Tamo kasnije možete pregledati i procijeniti troškove, performanse i druge podatke vaše kampanje.

  3. Prenesite podatke o proizvodu: Čim se Merchant Center i Ads nalog povežu sa vašom web lokacijom, možete da delite podatke o proizvodu i tako ih učinite dostupnim za Google kupovinu. To se radi putem glavnog i pod-izvora, koji primaju sve relevantne podatke o proizvodima. Morate u skladu s tim da kreirate i otpremite ove izvode. To izgleda tako sledi iz:


    google-merchant-center
    izvor: Google Merchant Center
  4. Napravite oglasne kampanje: Nakon što napravite Feed-ove i otpremite ih, možete da kreirate oglasne kampanje u oglasima.

Koliko košta Google kupovina?

Postavljanje proizvoda na listu rezultata Google kupovine u početku vas ništa ne košta. Da bi se ovi proizvodi mogli pronaći, obično morate platiti - nakon cene po kliku - Princip : Postoje samo troškovi kada korisnici kliknu na vezu do internet prodavnice.

Možete odrediti koliko je visok ovaj iznos. Zato razmislite koliko vam vredi klik za određene pretrage. Što ste više ponudili, veće su šanse da vaša ponuda bude na istaknutom mestu u rezultatima pretrage. A to obično znači: tačno na vrhu.

Google oglasi za kupovinu: dodatne varijante

 

1. Oglasi lokalnog inventara (LIA)

Za ovaj format oglasa u mnogim slučajevima čak ni veb lokacija nije potrebna. Oglasi lokalnog inventara su posebno namenjeni kupcima van mreže - jednim klikom korisnici stižu na ciljnu stranicu. Tamo nećete dobiti samo cenu i dostupnost artikala, već i najbližu prodavnicu, uključujući radno vreme, broj telefona i uputstva.
 
Prednost je očigledna: u većini slučajeva kupci koji traže proizvod ne žele dugo da lutaju gradom. To znači da maloprodajne prodavnice moraju predstaviti i oglašavati svoj asortiman proizvoda na mreži na takav način da privlače kupce - pre nego što pređu na čiste online prodavnice. Oglasi lokalnog inventara čine prednosti kupovine na mreži upotrebljivom za maloprodaju.

 

2. Lokalni kataloški oglasi

Efikasan način interaktivnog oglašavanja proizvoda putem Google kupovine je pomoću lokalnih kataloških oglasa. Alatka prikazuje prikaze lokalnog inventara na Google mreži multimedijalnog oglašavanja. Zamišljene kao dodatak klasičnim štampanim kampanjama, oglasne jedinice su vizuelno privlačne. Oni kupcima omogućavaju virtuelnu kupovinu, dok vi kao trgovac imate koristi od većeg dosega i vidljivosti.
 

3. Dodaci za lokacije partnera

Ako prodajete svoje proizvode preko različitih prodavaca , proširenje za lokacije partnera nudi zanimljivo rešenje. Kada traže određeni proizvod, korisnicima se prikazuju najbliže prodavnice. A putem dodatka za lokaciju podružnice možete direktno da vidite u kojim prodavnicama se prodaju vaši proizvodi.
 

4. Radnje kupovine

S obzirom na sve veću dominaciju Amazon Marketplace-a, Google je sledio novu strategiju e-trgovine Shopping Actions. Pomoću ovog programa za promociju kupovine možete prodavati svoje proizvode putem Google Ekpress-a i Google pomoćnika pored klasične Google pretrage.
 
Ovo omogućava korisnicima da prikupljaju svoje narudžbe od različitih trgovaca u sveobuhvatnu korpu za kupovinu. Sve ovo funkcioniše kao čista platforma „plati po prodaji“. Drugim rečima: Google dobija svoju proviziju tek kada je obavila kupovinu.
 

Optimizujte Google kupovinu: Evo kako

Da biste najbolje iskoristili Google kupovinu, osećaj za cenu po kliku posebno je važan. Ali ne samo najbolje ponude određuju koji oglasi za proizvode se nalaze na vrhu rezultata. Potpunost i kvalitet pojedinačnih podataka takođe su važni. Jednostavnim sredstvima, koja su takođe opisana na stranici za podršku Centra za prodavce, možete postići mnogo:
  • Koristite smislene naslove.
  • Koristite formate slika JPG, GIF, BMP, TIF ili PNG.
  • Uverite se da su proizvodi ažurirani.
  • Uverite se da se feed i URL proizvoda u osnovi podudaraju.
Ne samo zbog jednostavnog podešavanja i mogućnosti testiranja Google kupovine, vredi pogledati ovaj oblik oglašavanja. To može biti važan deo vaše strategije za povećanje prodaje i poboljšanje performansi vaše veb stranice.
 
Ako zašrafite na prava mesta, optimizovana veb lokacija može čak imati uticaja na maloprodaju. A ako imate kupovinu na mreži, tim bolje: jer će povećana pažnja na vašu web lokaciju uticati i na vašu poziciju u organskim rezultatima pretrage.