BGH je odlučio: Banner kolačić sa dugmetom „ok“ više nije dovoljan
Sada su sudovi jednoglasni: prvo je presudio ESP, sada i BGH. Došli su do odluke da je operaterima web lokacija potrebna aktivna saglasnost njihovih...
Google Analytics je besplatni servis kompanije Google koji pruža uvid u analitiku nekog sajta, odnosno koji prikuplja podatke o posetama sajtu kao i bazičnim karakteristikama posetilaca sajta.
Može pomoći organizacijama da odrede vrhunske izvore korisničkog saobraćaja, da procene uspeh svojih marketinških aktivnosti i kampanja, da prate ispunjenje ciljeva (kao što su kupovine, dodavanje proizvoda u korpu), otkriju obrasce i trendove u angažovanju korisnika i dobiju druge informacije o posetiocima kao što su demografski podaci. Mali i srednji maloprodajni web sajtovi često koriste Google analitiku za dobijanje i analizu različitih analitičkih podataka o ponašanju kupaca, koji se mogu koristiti za poboljšanje marketinških kampanja, povećanje saobraćaja na web sajtu i bolje zadržavanje posetilaca.
Google analitika postavlja parče JavaScript koda za praćenje na svaku stranicu na vašem sajtu. Kod beleži različite aktivnosti vaših korisnika kada posete vašu web lokaciju, zajedno sa atributima (kao što su starost, pol, interesovanja) tih korisnika. Takođe će prikupljati informacije iz pretraživača kao što su jezik na koji je pretraživač podešen, tip pretraživača (kao što je Chrome ili Safari) i uređaj i operativni sistem koji se koristi za pristup Google Store-u. Zatim šalje sve te informacije serveru GA (Google analitike) kada korisnik napusti vašu web stranicu.
Google analitika objedinjuje podatke prikupljene sa vaše web stranice na više načina, prvenstveno na četiri nivoa:
⭐ Kada Analitika obradi podatke, oni se čuvaju u bazi podataka gde se ne mogu menjati.
U okviru kontrolne table Google analitike, korisnici mogu da sačuvaju profile za više web sajtova i da vide detalje za podrazumevane kategorije ili da izaberu prilagođene metrike za prikaz za svaki sajt. Kontrolne table su fleksibilne i mogu se koristiti u različite svrhe. Na primer, možete da napravite pregled učinka vašeg sajta tako što ćete prikazati sažetke različitih izveštaja kao vidžete zajedno na jednoj stranici. Ili možete da sakupite listu kritičnih poslovnih metrika koje na prvi pogled pokazuju stanje vašeg poslovanja ili uporedite različite izveštaje jedan pored drugog.
Postoje dve vrste kontrolnih tabli: privatne i zajedničke (shared).
Dimenzije — ovo su osnovni atributi prikupljenih podataka. „Država“, na primer, je dimenzija koja se može obezbediti za korisničke podatke. Reklo bi vam iz kojih zemalja dolaze korisnici sajta. Takođe, može vam reći o jeziku, tipu pretraživača, modelima uređaja i starosnoj grupi korisnika.
Metrike — Ovo su kvantitativna merenja, oni vam govore broj nečega. Primeri pokazatelja obuhvataju prosečnu dužinu sesije, prikaze stranica, stranice po sesiji i prosečno vreme na sajtu. Metrike se koriste za poređenje merenja u različitim dimenzijama.
Ovo su neke od najpopularnijih metrika:
Postoje dve vrste podataka koje možete da prikupite u Google analitici:
Podaci o akviziciji korisnika – pre nego što korisnici posete vaš web sajt: možete pristupiti podacima o demografskim kategorijama korisnika pre nego što posete vaš web sajt (npr. njihov uzrast, pol i interesovanja). Takođe možete dobiti podatke o tome odakle dolaze, bilo da je to Facebook, druge web stranice ili Google pretraga. Oni vam mogu pomoći da shvatite koju grupu korisnika i kanale da ciljate. Razumevanje podataka o akviziciji korisnika je ključno za maksimiziranje saobraćaja na web sajtu.
Podaci o ponašanju korisnika – prikupljaju se tokom sesije korisnika na vašem web sajtu. Podaci o „ponašanju korisnika“ uključuju:
Sada za razliku od podataka o „akviziciji korisnika“, podaci o „ponašanju korisnika“ mogu se lako promeniti vašim promenama koje napravite na svom web sajtu. Ključno je da koristite različite analize da biste identifikovali stranice na kojima se vaši korisnici „zaglave“. Zatim možete izgladiti njihovo korisničko iskustvo na ovim problematičnim stranicama kako bi korisnici mogli bez problema da se kreću ka prelasku na kupce koji plaćaju uz minimalno trenje.
Podaci o „ponašanju korisnika“ mogu vam poslužiti kao vodič za poboljšanje vašeg web sajta kako bi više vaših korisnika na kraju izvršilo konverziju, bilo da to znači kupovinu na vašoj web stranici ili prijavu za vaš bilten.
Google analitika 4 ili GA4 je najnovija iteracija ove usluge i objavljena je u oktobru 2020. i zamenila je Univerzalnu analitiku (UA). Nudi potpuno novi korisnički interfejs i prelazi sa oslanjanja na kolačiće trećih strana ka korišćenju inteligentnog učenja (machine learning) za bolju tačnost podataka.
Funkcije koje su nove u Google analitici 4 uključuju:
Većina aktuelnih metoda praćenja zahteva kolačiće za praćenje korisničkih podataka. Ali sa jačanjem zakona o privatnosti u većini sveta, postaje teško pratiti korisnike koji koriste kolačiće.
GA4 pruža alternativu. Prema Google-u, GA4 koristi mašinsko učenje i veštačku inteligenciju da popuni praznine u podacima zbog ograničenja kolačića.
To je dokaz za budućnost vašeg poslovanja. Možete biti sigurni da ćete i dalje imati pristup osnovnim podacima o posetiocima.
Sada su sudovi jednoglasni: prvo je presudio ESP, sada i BGH. Došli su do odluke da je operaterima web lokacija potrebna aktivna saglasnost njihovih...
Google kupovina postala je sastavni deo miksa marketinga na mreži. Ali to ne znači da je funkcija važna samo za online prodavnice. Budući da...
SEO funkcioniše tako što optimizuje sadržaj web lokacije, sprovodi istraživanje ključnih reči i zarađuje inbound veze kako bi povećao rangiranje tog...